Vlechterstoernooi

Vlechterstoernooi winnaars

Sinds 2007 organiseren we jaarlijks het Vlechterstoernooi. Een toernooi waarbij middenstanders uit de omgeving het tegen elkaar op nemen. Daarnaast kunnen bewoners van Noordwolde en omstreken ook meedoen.

Winnaar 2007: Rabobank de Stellingwerven
Winnaar 2008: Rabobank de Stellingwerven
Winnaar 2009: Klusservice De Hoeve
Winnaar 2010: De Toppers
Winnaar 2011: SDO 3
Winnaar 2012: Brandweer Noordwolde
Winnaar 2013: Klus en onderhoudsbedrijf M. Plat
Winnaar 2014: Klus en onderhoudsbedrijf M. Plat
Winnaar 2015: Gereformeerde kerk 2
Winnaar 2016: De Duker
Winnaar 2017: De Duker & Polyvision 1
Winnaar 2018: De Duker & Leonidas
Winnaar 2019: De Duker & Assurantiekantoor Brandsma 2
Winnaar 2020: Camping Rotandorp & EHBO naar veld 1
Winnaar 2022: Novy/Toys2Play De Jong
Winnaar 2023: De Boventoppers
Winnaar 2024: Assurantiekantoor Brandsma 1

Voor de laatste nieuwsberichten, kijk op onze Facebook pagina 'SDO Vlechterstoernooi'.
Huishoudelijk reglement
1. De toernooileiding gaat er van uit dat we allemaal als volwassen mensen met elkaar omgaan. We houden respect voor ieders welzijn en ieders persoonlijke eigendommen. Mochten er toch zaken scheef lopen, ga dan naar de wedstrijdleiding voor hulp.
2. Meedoen aan dit toernooi is volledig voor eigen risico.
3. De wedstrijdleiding is altijd aanspreekbaar voor vragen en opmerkingen. Zij zijn te herkennen aan de rode bodywarmers met het logo van het Vlechterstoernooi. De centrale post is naast de ingang van de zaal gehuisvest.
4. Wij huren deze accommodatie van de gemeente Weststellingwerf en staan op goede voet met de beheerders. Dat willen we graag zo houden. Houd de boel heel en netjes.
5. Glaswerk is niet toegestaan in de gangen, hal, op de tribunes of in de kleedkamers. In het veld is verzorging met bidons/flesjes toegestaan. Houd wel rekening met morsen, dit kan gevaarlijke valpartijen veroorzaken.
6. Er lopen geüniformeerde EHBO-ers rond die je direct kunnen helpen bij blessures of ander persoonlijk leed.
7. Bij gevonden voorwerpen en vermiste voorwerpen even melden bij de wedstrijdleiding.
8. Er kan alleen voor aanvang van het toernooi worden ingespeeld. Houd hier rekening mee i.v.m. het voorkomen van blessures.
9. Zorg dat je op tijd bij het veld bent. Niet alleen spelers, maar ook scheidsrechters en tellers. Het is jammer als je niet op tijd kunt beginnen, de speeltijd is beperkt. Let vooral op de aankondigingen via de luidspreker en het wedstrijdschema.
10. Tijdens het toernooi worden foto’s gemaakt die worden gebruikt voor verslaglegging en promotie doeleinden. De foto’s kunnen worden gepubliceerd op social media, de verenigingswebsite of in de krant.
11. Bij afzegging van een team, dient het inschrijfgeld wel te worden voldaan.
12. Om gevaarlijke situaties in het veld te vermijden wordt consumptie van alcohol tijdens het toernooi afgeraden. In de kantine zal er tot 21:00 uur geen alcohol geschonken worden aan de deelnemers van het toernooi.

Spelregels
1. Er wordt gespeeld met teams van 6 personen. Wisselspelers zijn toegestaan, indraaien van spelers is ook toegestaan.
2. Er wordt op tijd gespeeld (10,5 minuut) en de wedstrijden worden direct achter elkaar aan doorgespeeld.
3. Ieder team speelt 6 wedstrijden.
4. Nethoogte is vastgesteld op dameshoogte (2,24 meter).
5. Het eerstgenoemde team heeft de opslag.
6. Elke aanraking van het net tijdens het spel wordt afgefloten.
7. Het is verboden om te voetballen en te koppen tijdens de wedstrijden.
8. Smashen is niet toegestaan.
9. Bovenhands opslaan is niet toegestaan.
10. Wanneer de zoemer gaat, is het direct einde wedstrijd, het punt wordt niet uitgespeeld.
11. Er wordt geteld met het rally-point systeem, elke score is 1 punt.
12. De puntenverdeling is als volgt: 2 punten voor een gewonnen wedstrijd, 1 punt voor gelijkspel en 0 punten voor een verloren wedstrijd.
13. De finalewedstrijd wordt gespeeld door de twee teams met de meest behaalde punten. Bij een gelijk aantal punten, is het aantal punten, voor min tegen, doorslaggevend.